Jakie funkcjonalności powinna mieć strona internetowa dla dewelopera? 


Strona internetowa dewelopera odgrywa kluczową rolę w prezentacji ofert mieszkaniowych, biurowych czy komercyjnych, stanowiąc jednocześnie ważne narzędzie marketingowe i sprzedażowe. Aby była ona skuteczna, powinna zawierać szereg funkcjonalności, które ułatwią potencjalnym klientom zapoznanie się z ofertą, a deweloperom efektywną komunikację z odbiorcami. W artykule przygotowaliśmy zestawienie tych najbardziej potrzebnych funkcji. 

Wyszukiwarka nieruchomości 

W funkcjonalnościach interaktywnych stron www dla deweloperów nie może zabraknąć intuicyjnej wyszukiwarki z możliwością filtrowania ofert według różnych kryteriów, takich jak lokalizacja, cena, powierzchnia, liczba pokoi czy status projektu (np. w trakcie budowy, gotowy do zamieszkania). Pozwoli to użytkownikom na szybkie znalezienie tego, co odpowiada ich potrzebom. 

Szczegółowe opisy, specyfikacje nieruchomości, galeria zdjęć 

Każda oferta powinna być szczegółowo opisana, zawierać pełną specyfikację techniczną, plany pięter, informacje o standardzie wykończenia, dostępnych udogodnieniach oraz o okolicy. Dostarczenie kompletnych informacji buduje zaufanie i pomaga klientom w podjęciu decyzji. 

Wysokiej jakości zdjęcia oraz wizualizacje projektów, mieszkań, przestrzeni wspólnych i okolicy są także niezbędne, aby przyciągnąć uwagę klientów i pozwolić im lepiej wyobrazić sobie życie w nowej przestrzeni. Brak danych oraz fotografii sprawia, że ogłoszenia wydają się podejrzane, jakby pośrednik chciał coś ukryć, więc klienci często z nich rezygnują. 

Wirtualne spacery po nieruchomości 

Możliwość wzięcia udziału w wirtualnym spacerze po nieruchomościach oraz przestrzeniach wspólnych zwiększa zaangażowanie użytkowników i jest doskonałym sposobem na prezentację projektów, które są jeszcze w trakcie realizacji, ale również tych gotowych, bo oszczędza czas wszystkich stron transakcji. 

Aktualności i blog biura oraz materiały do pobrania 

Regularnie aktualizowana sekcja z nowościami, artykułami branżowymi, poradami dla kupujących oraz postępami w realizacji projektów to doskonały sposób na budowanie społeczności wokół marki dewelopera i pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach

Z kolei sekcja z materiałami do pobrania, takimi jak broszury, katalogi, cenniki czy dokumentacja techniczna, zapewnia użytkownikom dostęp do szczegółowych informacji w dogodnej formie. W ten sposób możesz także załączać np. wymagania prawne związane z zakupem lub wynajmem nieruchomości. 

Formularze kontaktowe, kalkulatory finansowe, FAQ, media społecznościowe 

Formularze umożliwiające szybki kontakt z biurem sprzedaży oraz kalkulatory pozwalające na oszacowanie zdolności kredytowej czy miesięcznych rat kredytu ułatwiają klientom wykonanie pierwszego kroku w procesie zakupowym. Integracja strony z profilami dewelopera na platformach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) ułatwia budowanie relacji z klientami i zwiększa ruch na stronie. Często zadawane pytania z odpowiedziami mogą szybko rozwiać wątpliwości użytkowników i zmniejszyć obciążenie działu obsługi klienta. 

Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest dla dewelopera nieocenionym narzędziem sprzedażowym i wizytówką firmy w świecie online. Zapewnienie powyższych funkcjonalności może znacząco przyczynić się do sukcesu rynkowego dewelopera i ułatwić klientom proces zakupu czy wynajmu nieruchomości.